Groot onderhoud Vestingstraat oktober 2014 klaar

30 augustus 2013

Groot onderhoud Vestingstraat oktober 2014 klaar

De renovatie van de huizen in de Vestingstraat is in oktober 2014 klaar. Dat beloofde de - met spoed ingevlogen - directeur Ton Streppel van WonenBreburg vrijdagochtend aan de actievoerende bewoners. Ook zullen alle gebreken die vrijdag zijn aangemeld, binnen 6 weken zijn verholpen. “Eindelijk duidelijke uitspraken en antwoorden voor de bewoners”, zegt SP fractievoorzitter Patrick van Lunteren. “Afgelopen maanden is er veel onrust ontstaan in de straat door langs elkaar heen praten van WonenBreburg en bewoners. Daar is vandaag hopelijk een einde aan gekomen”.

Foto 01
Foto 01: Bewoners van de Vestingstraat komen bij WonenBreburg om duidelijkheid vragen over groot onderhoud.

De Vestingstraat is, in afwachting van sloop, al meer dan 30 jaar niet meer serieus onderhouden. Nu eind vorig jaar de sloop definitief van de baan bleek, moest een plan voor groot onderhoud worden opgesteld. De bewoners van de Vestingstraat willen er graag blijven wonen vanwege de goede sfeer en gezelligheid. Ze gaan dan ook graag met WonenBreburg in gesprek. Het contact met de woningbouwcorporatie verloopt erg moeizaam. Veel wisselende gezichten en tegenstrijdige verhalen hebben het vertrouwen van de bewoners ernstig geschaad. Van Lunteren: “Goed dat het ongenoegen vanochtend is uitgesproken naar elkaar. De eerdere toezegging om met het bewonersplatform de onderhoudsplannen uit te werken is vandaag ook vastgelegd. Een goede stap voorwaarts in het herstellen van het vertrouwen in WonenBreburg”.

SP Breda zal uiteraard de ontwikkeling nauwlettend volgen en regelmatig gezellig op de koffie gaan in de Vestingstraat om bij te praten.

Foto's van de actie:

Foto 02
Foto 02: Een snelle rekensom leert dat er miljoenen aan huur betaald is. Dus kom er bij de bewoners niet mee aan dat er geen geld is voor onderhoud!

Foto 03
Foto 03: De bewoners lieten zich bijstaan door advocaat mr. Peter Schouten die meteen resultaat wist te bereiken.

Foto 04
Foto 04: Directeur van WonenBreburg Ton Streppel kwam de situatie bekijken.

Foto 05
Foto 05: Er werd nog lang nagepraat in de Vestingstraat. Conclusie: verzet loont!

(Foto's door Pieter Teurlings)