Emile Roemer opent nieuwe SP-ruimte

29 augustus 2013

Emile Roemer opent nieuwe SP-ruimte

Emile Roemer opende bij zijn bezoek aan Breda de nieuwe ruimte die de afdeling huurt in het buurthuis aan de Scheldestraat. Dat deed hij samen met de nieuwe beheerder Cees Venderbos die ervoor heeft gezorgd dat dit buurthuis een doorstart heeft gemaakt. Eigenlijk moest dit pand sluiten van de gemeente vanwege bezuinigingen maar dankzij hem en de mensen uit de buurt is het nog open. Terecht sprak Emile dan ook lovende woorden over de afdeling en Cees: “De SP Breda maakt samen met elkaar en met de mensen in de stad het verschil. Maar je kan ook als individu soms het verschil maken als je maar gelooft in je plan en in de wijk. Cees is zo iemand.”

Foto 01

De SP ziet de buurthuizen als het sociale hart van de wijk en heeft zich samen met bewoners altijd fel verzet tegen de vele sluitingen. “Een goed initiatief zoals dit steunen wij dan ook van harte door een ruimte te huren.” zegt Bas Maes, voorzitter van de Bredase SP. “Bovendien voelen wij ons als SP veel meer thuis midden in de wijk dan op het stadhuis tussen al die andere partijen. Direct contact met mensen is juist onze kracht.” Behalve dat het pand als uitvalsbasis voor acties en als plek voor scholingen en openbare thema-avonden dienst gaat doen, zal ook de SP Hulpdienst hier zijn plekje krijgen.

Foto 02

(Foto's door Paul Marijnissen)