Drukbezochte avond over verkiezingen

22 augustus 2013

Drukbezochte avond over verkiezingen

Binnenkort verschijnen ze ongetwijfeld weer: de advertenties in de krant waarin een ieder die er zin heeft, wordt opgeroepen zich kandidaat te stellen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart 2014 voor partij x of partij y. Bij de SP zul je zoiets niet meemaken volgens afdelingsvoorzitter Bas Maes: “Onze kandidaten komen gewoon uit ons ledenbestand. En dat er tussen die ruim 500 leden meer dan genoeg kandidaten zitten, dat bewees de hoge opkomst en de goede discussie op woensdagavond in buurthuis de Schelde in de Scheldestraat.”

Tiny

Voorzitter van de Eerste Kamerfractie en kartrekker van al heel wat campagnes, Tiny Kox was te gast en sprak zijn verwachtingen uit voor komende verkiezingen. De SP staat er goed voor in de peilingen. Maar ook veel mensen zijn terecht teleurgesteld in de politiek en zijn van plan helemaal niet te gaan stemmen. Kox: “De SP zal die mensen moeten overtuigen dat niet stemmen niet helpt tegen het afbraakbeleid van de regering. SP stemmen wel!”

Ook werden de aanwezigen bijgepraat door de leden van de verschillende werkgroepen die zich bezighouden met de campagne, de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma. Natuurlijk was er ook volop gelegenheid tot het stellen van vragen. Hier werd dankbaar gebruik van gemaakt. Maes: “Aan de opkomst en het enthousiasme te merken zal de lijst gevuld krijgen met goede kandidaten vermoedelijk geen enkel probleem worden bij de SP!”

(Foto door Paul Marijnissen)