Sta 8 juni op voor de thuiszorg!

29 mei 2013

Sta 8 juni op voor de thuiszorg!

SP Breda roept iedereen op om 8 juni naar Amsterdam te gaan om te protesteren tegen de dramatische bezuinigingen op de thuiszorg van dit VVD/PvdA-kabinet. Gemeenteraadslid Maurice Spapens: “Het is juist nu belangrijk dat zoveel mogelijk zorgverleners, maar vooral ook zorgontvangers, meegaan demonstreren!” De bekendmaking van definitieve kabinetsplannen voor de thuiszorg worden keer op keer uitgesteld. “Dit geeft aan dat demonstreren helpt.” zegt Spapens. “De voorgenomen bezuinigingen zijn al deels van tafel en het is nu tijd voor de genadeklap voor dit asociale beleid!”

De SP deelt flyers uit bij de bijeenkomst van de FNV

(De SP deelt flyers uit bij de zorgbijeenkomst van de FNV)

Om zoveel mogelijk mensen te bereiken gaat SP Breda de komende week duizenden flyers verspreiden op verschillende locaties. De SP voert de actie samen met het comité Wij Zijn De Thuiszorg waarin onder ander ook de Abvakabo FNV zit. Deze vakbond zorgt voor het busvervoer van en naar Amsterdam. Mensen kunnen zich hiervoor tot uiterlijk 6 juni (tot 12 uur), gratis opgeven via de website.

Wat gaat er gebeuren op 8 juni? We starten om 12.00 uur met een demonstratie. Vanaf twee verschillende punten in Amsterdam lopen we in een demonstratieve tocht naar het Oosterpark. We verzamelen bij de Jaap Edenhal, Radioweg 64 en Czaar Peterstraat. Amsterdammers moeten zien en horen dat we er zijn!

Om 13.00 uur start in het Oosterpark een afwisselend podiumprogramma. Met sprekers, maar ook met muziek en optredens. In verschillende tenten kan men in gesprek gaan met politici van verschillende politieke partijen. Dé mogelijkheid om politici direct aan te spreken of steun uit te spreken voor die politici die ervoor pleiten om de bezuinigingen anders in te richten zoals de SP!

(Foto Paul Marijnissen)