Zijn ouderen het kind van de rekening?

26 februari 2013

Zijn ouderen het kind van de rekening?

Vrijdagmiddag 1 maart van 14.00 tot 16.00 uur organiseert de SP in Breda een middag voor de ouderen in Gemeenschapshuis de Wegwijzer, Steendorpstraat 2, Hoge Vught. U bent daar van harte welkom! SP Tweede Kamerlid Paul Ulenbelt komt die middag uitleg geven over de gevolgen van dit kabinet voor onze ouderen. Veel ouderen zullen in grote financiële problemen raken, de huur of hypotheek niet meer kunnen betalen en schulden moeten maken met alle gevolgen van dien.

SP bestuurslid Jan de Leeuw: "Wat de SP betreft blijft het die middag niet bij een vraag en antwoordrondje. Ik hoop dat we die middag ook in beweging komen. Dat konden wij vroeger al en dat kunnen we nog steeds. Ze zullen van ons horen in Den Haag!".

PvdA-minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken en Werkgelegenheid weigert ouderen en gepensioneerden te compenseren ondanks de forse klappen die zij krijgen in hun koopkracht. De SP roept juist op om de koopkracht van ouderen en gepensioneerden te repareren nu de bezuinigingsmaatregelen en premieverhogingen zich opstapelen.

De SP maakt andere, sociale keuzes om uit de crisis te komen door de lasten eerlijk te verdelen en te investeren in de economie. Dat is beter dan de economie kapot te bezuinigen. Wij blijven hiervoor ons best doen, binnen en buiten de Tweede Kamer. Uw aanwezigheid op 1 maart aanstaande zal ons sterken in die strijd.

Inzet SP Tweedekamerfractie
Gemeenschapshuis de wegwijzer