College: Geen ongezonde huizen in Breda

1 februari 2013

College: Geen ongezonde huizen in Breda

bedankbrief
Bedankbericht dat de SP ontving van de bewoners van de Heuvel

Ondanks dat de 'schimmelwoningen' in De Heuvel - dankzij de bewoners en SP - de afgelopen weken landelijk nieuws waren, ontkent het Bredase College van burgemeester en wethouders glashard het bestaan van slecht onderhouden en ongezonde huizen. De SP kijkt niet de andere kant op en ziet wel dat huurders en hun kinderen ademhalingsproblemen of permanente verkoudheid hebben vanwege koude, tochtige en door en door natte woningen.

Het college geeft in de beantwoording op vragen van de SP aan, dat als ze van het bestaan van ongezonde woningen afweet, er direct actie ondernomen zal worden. Die uitdaging gaat de SP samen met de huurders van Breda graag aan. De komende tijd gaan we verhalen verzamelen van mensen die in huizen wonen die in slechte staat verkeren. Woont u ook in een slecht onderhouden woning waar u letterlijk ziek van wordt? Mail dan naar info@spbreda.nl en we gaan samen met u de strijd aan!