SP op straat in Prinsenbeek en Moerwijk

21 januari 2013

SP op straat in Prinsenbeek en Moerwijk

Op zaterdag 19 januari stond de Bredase SP op straat in Prinsenbeek. Ondanks de kou kwamen veel Prinsenbekenaren even langs om een praatje te maken. Ter ondersteuning van de thuiszorgactie (/nieuws/2013/01/zorg-voor-elkaar) werden handtekeningen verzameld en Tribunes uitgedeeld. Organisatiesecretaris Paul Marijnissen: "Veel mensen vinden het voortbestaan van de thuiszorg belangrijk en willen niet dat er nog meer op bezuinigd wordt. De mensen zetten dan ook spontaan hun handtekening".

SP'ers halen handtekeningen op

Ook voor de Tribune van december 2012, waar een artikel over de zorg in staat, was veel belangstelling. Het winkelend publiek nam graag een exemplaar aan om thuis nog eens te lezen. "Veel mensen vinden het ronduit schandalig dat er zo hard bezuinigd word in de thuiszorg" aldus Marijnissen. Ook op winkelcentrum Hoge Vucht haalde de SP handtekeningen op. Raadslid Maurice Spapens: "De mensen maken zich grote zorgen, en terecht! De thuiszorg dreigt helemaal te verdwijnen. Wat we jarenlang hebben opgebouwd wordt door dit kabinet gewoon weggegooid. Op 4 februari aanstaande gaan we hiertegen massaal protesteren". Aanmelden voor 4 februari kan hier