"Red ons buurthuis" wederom actueel!

19 december 2012

"Red ons buurthuis" wederom actueel!

In 2011 startte de SP de campagne "Red ons buurthuis!". In korte tijd werden door vele tientallen actievoerders, vrijwilligers, buurthuizen en verenigingen ruim 5000 handtekeningen opgehaald tegen de aanstaande bezuiniging op de Bredase buurthuizen. Door de korting en door daar boven op de bezuinigingen op de subsidie van vele verenigingen komen steeds meer buurthuizen in de problemen. Onder andere buurtcentrum De Meidoorn in Tuinzigt is met sluiting bedreigd, en andere zullen in rap tempo volgen. Reden te meer voor de SP om de actie-handschoen weer op te nemen. De boodschap "Red ons buurthuis" is actueel als nooit tevoren nu duidelijk wordt hoe de bezuinigingen in de praktijk uitpakken en welke sociale kaalslag het beleid van de collegepartijen VVD, CDA, D66 en GroenLinks tot gevolg heeft. Wordt uw vereniging, uw buurthuis, uw ontmoetingspunt ook in de problemen gebracht? Laat het ons weten en bespreek met ons mogelijkheden om in actie te komen en samen de politiek ervan te overtuigen dat doorgaan op deze weg heilloos is!