Succesvolle Vraag-je-raadslid-het-hemd-van-het-lijf-avond

28 oktober 2012

Succesvolle Vraag-je-raadslid-het-hemd-van-het-lijf-avond

Op 26 oktober organiseerde SP Breda de Vraag-je-raadslid-het-hemd-van-het-lijf-avond in Gemeenschapshuis De Belcrum. Leden stelden vragen aan raadsleden Patrick van Lunteren, Joyce van der Sanden en Maurice Spapens en aan commissielid Bas Maes. Vragen zoals: “Wat doen onze raadsleden en commissieleden in de Bredase gemeenteraad? En hoeveel tijd besteden ze daaraan?” En ook: “Wat doet de fractie voor mij? Wat doet de fractie voor mijn straat, mijn buurt?”.

De fractieleden vertelden enthousiast over hun werk en beantwoorden alle vragen. Zo zijn ze in een drukke vergaderweek ongeveer 20 uur kwijt aan raadswerk, bezoeken van de vergaderingen, lezen van stukken en het doen van onderzoek. “We bezoeken commissievergaderingen en de vergadering van de gemeenteraad en we stellen vragen over diverse onderwerpen aan het college van Burgemeester en Wethouders. Maar we zijn vooral samen met onze actieve leden op straat te vinden.”Zegt Patrick van Lunteren.

Joyce van der Sanden: “We willen bijvoorbeeld weten wat er leeft op de straat en dat lezen we meestal niet in de stukken. Vandaar dat we blij zijn met informatie die we van de bewoners van Breda krijgen. We gaan daarom buurten in de buurt en vragen dan aan de mensen hoe het gaat in de straat of buurt.” Maurice Spapens vult aan: “We gaan ook op werkbezoek bij instellingen zoals dak- en thuislozenopvang en Den Hey-Acker. We zien dan met eigen ogen hoe het daar reilt en zeilt.” Tenslotte vertelde Bas Maes over de voorbereidingen van de raadsverkiezingen. Die zijn op 19 maart 2014. “Er gaan kandidaat-raadsleden naar scholingen, de campagnewerkgroep start binnenkort met het opstellen van het verkiezingsprogramma voor 2014 en we maken plannen voor de campagne in 2014”. De afdeling gaat goed voorbereid op pad.