SP doet onderzoek naar overlast kamerbewoning

28 oktober 2012

SP doet onderzoek naar overlast kamerbewoning

Eind vorig jaar presenteerde het huidige college van Burgemeester en Wethouders haar beleid rondom kamerbewoning. Omdat bepaalde wijken in Breda veel overlast ondervonden van eengezinswoningen volgepakt met arbeidsmigranten of studenten, werd er ingezet op een betere spreiding door de stad. “We zijn nu een jaar verder en gaan op onderzoek uit of de overlast in wijken als Doornbos, Linie en Brabantpark inderdaad is afgenomen.” zegt Bas Maes, woordvoerder bouwen en wonen voor de SP-fractie in de Bredase gemeenteraad.

Begin van de week wordt er op een groot aantal adressen een enquête verspreid. Op zondag 4 november worden de ingevulde enquêtes weer opgehaald. “Natuurlijk is er ook dan nog de gelegenheid voor bewoners om het persoonlijk toe te lichten.” zegt Maes. Via de site www.spbreda.nl worden de uitkomsten gepubliceerd. Maes: “Mochten de uitkomsten - of eventuele andere zaken die aan het licht komen – hiertoe aanleiding geven, dan ondernemen we vervolgactie. Vanzelfsprekend in nauw overleg met bewoners.”

SP Breda – Buurten in de buurt Doornbos, Linie en Brabantpark – Zondag 4 november 2012 – van 14 tot 16 uur