SP Breda gaat door magische grens van 500 leden

16 september 2012

SP Breda gaat door magische grens van 500 leden

De verkiezingsuitslag bracht weliswaar niet de zetelwinst die de SP verwachtte, maar organisatorisch bereikte de Bredase partijafdeling een historische mijlpaal. Voor het eerst in de bijna twintigjarige historie van de afdeling ging het ledenaantal in de gemeente Breda door de magische grens van 500 leden heen. Op de uitslagenavond van de Tweede Kamerverkiezingen in café Dok'19 maakte afdelingsvoorzitter Bas Maes bekend dat het actuele ledenaantal 502 is en dat Mohammed Zarouali de eer toekomt om als 500e lid ingeschreven te zijn.

500 SP leden

De SP heeft leden in alle wijken en dorpen van de gemeente: naast natuurlijk de stad Breda en de vier dorpen Prinsenbeek, Teteringen, Bavel en Ulvenhout zijn er ook SP'ers in Lies, Effen, en zelfs in het buitengebied bij Hazeldonk. Met de gemeenten Zundert en Alphen-Chaam, die ook tot de afdeling behoren, erbij heeft de SP 542 leden, waaronder leden in de kernen Strijbeek, Galder, Wernhout en Achtmaal. Van deze leden is bij de verkiezingscampagne ongeveer een kwart actief geweest met folderen, plakken, en campagne voeren bij winkelcentra en in de wijken.