SP op campagne

13 augustus 2012

SP op campagne

De SP op straat is natuurlijk allang een vertrouwd beeld, maar met de verkiezingen in aantocht zijn we nog vaker onder de mensen. Het prachtige weer zal er zeker aan bijgedragen hebben, maar toch leken mensen wel extra vrolijk wanneer men de SP zag. De reacties in Prinsenbeek, Tuinzigt, de Haagse Beemden en Teteringen bevestigden ook afgelopen weekend weer datgene wat de peilingen al vele maanden laten zien: Nederland is meer dan ooit toe aan de SP!

Een druk campagneweekend werd zaterdag vroeg afgetrapt in Prinsenbeek en Tuinzigt. Bij de diverse winkelcentra werd men getrakteerd op flyers, sponsjes, frisbees, ballonnen en natuurlijk een welgemeend stemadvies! Dat laatste bleek echter in veel gevallen overbodig. Bij de aanblik van Emile Roemer die een ieder vriendelijk vanaf de flyer toelacht, reageerde men al vaak: "Dat is mijn man!"

Op winkelcentrum Heksenwiel in de Haagse Beemden was er zaterdagmiddag al helemaal geen ontkomen aan. De SP was er met zo'n twintig enthousiaste leden en dat was snel duidelijk. Binnen een mum van tijd liep er geen bezoeker meer rond zonder iets met een mooi rood tomatenlogo. Ook hier voerden we leuke gesprekken en waren er veel positieve reacties. De zaterdag werd afgesloten op een zonovergoten terras.

Zondag stond de SP met een mooie kraam op de jaarmarkt in Teteringen. Behalve voor een goed gesprek, konden bezoekers er ook terecht voor een potje blikwerpen. Jong en oud gooide met overtuiging de bezuinigingen op de zorg en het (speciaal) onderwijs van tafel! Het was een druk maar vooral ook leuk weekend waarin we ons als SP weer hebben laten zien als partij voor, door en tussen de mensen. Er zullen nog vele van dit soort weekenden volgen!

Niemand is te jong of te oud voor de SP

Een leeg verkiezingsbord is een SP’er een doorn in het oog

En ondertussen loopt Paul onvermoeibaar alle brievenbussen langs

Theo en Jenny in de weer met ballonnen