Roemer start campagne Breda

17 augustus 2012

Roemer start campagne Breda

SP Breda was al een paar weken warm aan het draaien maar vrijdag werd de lokale campagne voor de Tweede Kamer verkiezingen van 12 september 2012 dan eindelijk officieel afgetrapt. En hoe! Op de Grote Markt deelden SP’ers en de leden van onze jongerenpartij ROOD in grote getalen ijsjes uit aan de bezoekers van de weekmarkt. Ook lijsttrekker Emile Roemer was aanwezig om met zoveel mogelijk mensen een praatje te maken en op de foto te gaan. Ook kroop hij zelf nog even in de ijskar om toegestroomde mensen te trakteren op een tomatenijsje. Het zonnige weer en de muzikale ondersteuning van huisorkest Spic ’n Span maakte de feestelijke stemming compleet.

Van al dat praten, handen schudden, poseren voor de foto en ijs uitdelen krijg je natuurlijk trek. Gelukkig was Emile uitgenodigd door restaurant Het Kabinet op de Grote Markt om de naar hem vernoemde tomatensoep te gaan proeven. In dit restaurant, waar de gerechten vernoemd zijn naar bekende politici en hun partijen, ontbrak tot op heden een SP-gerecht. Een opmerking van Emile daarover bij een eerder bezoek, had de eigenaar ter harte genomen en sinds kort staat dan ook “Roemer’s Tomaten Formatie” op de kaart. Onder grote media belangstelling liet Emile het zich goed smaken.

Het was een geslaagde campagnedag met veel belangstelling van zowel media als bewoners van onze mooie stad. Ook was het een uitgelezen mogelijkheid voor onze eigen SP-leden om de man te ontmoeten die het politieke gezicht is van onze partij en gelet op de peilingen, misschien wel de nieuwe minister-president. Het enthousiasme van Emile heeft in ieder geval aanstekelijk gewerkt en ons als afdeling nog meer overtuigd dat het roer om moet in Nederland. Dus aan een ieder de vraag: word het nog liberaler of eindelijk socialer?

Het zal niemand ontgaan zijn dat de SP in Breda was!

Ook natuurlijk een mooie gelegenheid om met je held op de foto te gaan…

… of om hem een vraag te kunnen stellen.

Een door Emile geschept ijsje smaakt natuurlijk toch net even lekkerder

Huisorkest Spic ’n Span zorgde met mooie muziek voor een extra feestelijke sfeer

Sommige mensen wilden zelfs met twee Emiles op de foto!

En “Roemer’s Tomaten Formatie” lijkt goed in de smaak te vallen bij de naamgever ervan

En “Ondertussen is de ijs-expres alweer klaar voor vertrek naar de volgende bestemming

(Foto’s van René Vos, Pieter Teurlings en Evelien Willaert)