Vertrouwen in “Met nieuw vertrouwen”

8 juni 2012

Vertrouwen in “Met nieuw vertrouwen”

Het concept verkiezingsprogramma “Met nieuw vertrouwen – Samen sociaal uit de crisis komen” is door de Bredase SP-leden met enthousiasme ontvangen. In gemeenschapshuis De Wegwijzer werden extratafels en stoelen bijgezet om plaats te bieden aan de vele geïnteresseerden. Ondanks de beperkte voorbereidingstijd was de discussie onder leiding van Michiel van Nispen, nummer 17 op de kandidatenlijst, op hoog niveau. ”Het is een optimistisch maar ook realistisch programma.” zegt Van Nispen. “Dat neemt niet weg dat er een heleboel echte SP-voorstellen in staan.”

Het concept programma voor de Tweede Kamerverkiezingen van 12 september 2012 wordt deze maand, samen met de bijbehorende kandidatenlijst, in alle SP-afdelingen besproken. Alle opmerkingen en aanvullingen vanuit de afdelingen, worden verwerkt in de definitieve stukken die op 30 juni 2012 in de Brabanthallen in Den Bosch op het verkiezingscongres vastgesteld worden. Met dit programma toont de SP dat de partij klaar is voor regeringsverantwoordelijkheid. “Maar niet tegen iedere prijs.” zegt Van Nispen. “Voor de SP is regeren een middel, geen doel op zich!”