“Het Chassé Theater eindelijk eens goed gebruikt!”

4 juni 2012

“Het Chassé Theater eindelijk eens goed gebruikt!”

Op zaterdag 2 juni 2012 was de Bredase SP trotse gastheer van het landelijke SP-congres. Ruim duizend SP’ers vanuit het hele land overspoelden de stad om in het Chassé Theater de koers van de partij vast te stellen en om de lijsttrekker voor de Tweede Kamerverkiezingen te kiezen. Mede dankzij de tomeloze inzet van onze Bredase vrijwilligers werd de dag een groot succes! Zoals de voorzitter van de Bredase SP Bas Maes het congres al liet weten: “Wij zijn blij te zien dat dit theater eindelijk eens goed gebruikt wordt!”

Voorzitter Bas Maes heet de aanwezigen welkom in Breda en vraagt aandacht voor de Bredase motie

Het congres begon dan weliswaar om tien uur, ongeveer tien Bredase SP-leden waren al vanaf zeven uur ’s morgens in de weer. De route van het station naar het Chassé Theater werd versierd zodat het voor iedere congresganger duidelijk werd waar het allemaal te doen was op deze zonnige zaterdag. Op de route werden de gasten ook welkom geheten door Bredase partijgenoten. Eenmaal aangekomen bij het theater hielpen onze mensen met het opvangen van de gasten en later op de dag bij het tellen van alle stemmen.

Paul Marijnissen, Peter Ligtvoet en René Vos versieren de route Een lange stoet van SP'ers onderweg van het station naar het Chassé-theater

Naast vrijwilligers die hielpen bij de organisatie, waren er ook nog elf afgevaardigden uit Breda aanwezig op het congres. Zij kozen samen met duizend partijgenoten het nieuwe partijbestuur met Jan Marijnissen als voorzitter. Later op de dag werd Jan onwel maar liet de aanwezigen al snel weten zich al weer beter te voelen. Ondanks dat cabaretier Guido Weijers zich op het laatste moment op hilarische wijze als tegenkandidaat voor het lijsttrekkerschap had aangemeld, was de steun voor onze rots in de branding Emile Roemer toch unaniem.

Het was een geslaagde dag waarop de SP veel eensgezindheid en zelfvertrouwen uitstraalde. Er werden belangrijke besluiten genomen met het oog op de toekomst van de partij en op die van Nederland. Ook als Bredase afdeling hebben we ons van onze beste kant laten zien en we mogen dan ook trots zijn op de inzet van onze vrijwilligers en afgevaardigden. Ondanks dat het verkiezingscongres alweer op 30 juni in Den Bosch is, zal men zich het congres in Breda nog lang heugen.

Ook voor het theater was het een gezellige drukte Onze eigen Peter Ligtvoet speelt een stukje mee Samen op de foto met de 1 Een deel van de Bredase vrijwilligers en afgevaardigden

Nog veel meer foto's!