ROOD houdt ledenavond

8 maart 2012

ROOD houdt ledenavond

Donderdagavond 1 maart 2012 organiseerde ROOD een avond in Breda om meningen uit te wisselen over de toekomst van ROOD. ROOD-leden en mensen die in de juiste leeftijdscategorie vallen om zich bij ROOD aan te kunnen sluiten waren uitgenodigd. Ook ROOD-leden die even buiten beeld zijn geweest waren er bij.

Bas Maes (afdelingsvoorzitter van SP Breda en voormalig ROOD-lid) vertelde vertelde over de successen die ROOD in het verleden behaald heeft. Een goed voorbeeld hiervan is de actie Street Stars, waarmee ROOD de aandacht vestigde op dakloze jongeren. Een ander goed voorbeeld is de actie BeterBreda.nl, een online enquête waarmee ROOD wist te ontdekken wat er speelt onder jongeren. Zo kwamen bijvoorbeeld de misstanden in supermarkten bloot te liggen.

Eva Brokx (contactpersoon van ROOD bij de SP-afdeling Breda) vertelde daarna over de acties waar ROOD momenteel mee bezig is. Belangrijke acties op dit moment zijn die voor het behoud van gratis fietsenstallingen in Breda en het uitbreiden van het aantal nachtbussen op stapavonden. Daarna kwam Marc Smits van de landelijke ROOD organisatie aan het woord. Hij heeft uitgebreid verteld over de acties die ROOD landelijk voert en het belang daarvan. De actie “Stufi moet blijven” krijgt terecht veel aandacht, want de jonge SP’ers willen niet dat studeren alleen nog mogelijk wordt voor de elite, die het kunnen betalen. Een andere belangrijke actie van ROOD landelijk is de “Huisjesmelker van het jaar verkiezing” een actie tegen misstanden in de kamerverhuur.

Daarna was het tijd voor het belangrijkste agendapunt: de toekomst van ROOD in Breda. Alle aanwezigen kregen de kans om hun zegje te doen over ROOD. Zo vertelde een aantal mensen die tijdelijk uit beeld zijn geweest bij ROOD wat hiervan de reden was en wat er volgens hen beter kan. Ook is er besproken hoe ROOD kan zorgen dat er meer leden bijkomen. De winst van deze avond was voornamelijk dat een aantal uit beeld geraakte leden weer bij ROOD betrokken is.

Als afsluiting werd een rondleiding gegeven door het stadhuis, een welkome afleiding tussen de discussies door. Daarna was er een drankje en met een toost op de toekomst van ROOD Breda. Een goede en gezellige afsluiting van een waardevolle avond en gezelligheid is natuurlijk ook een belangrijke voorwaarde voor succes!