Thema-avond: “Wie wordt er nog wijs van het onderwijs?”

31 januari 2012

Thema-avond: “Wie wordt er nog wijs van het onderwijs?”

De kranten staan er dagelijks vol van; bezuinigingen en hervormingen in het onderwijs zetten zowel docenten als studenten aan tot protest tegen de kabinetsplannen. Redenen genoeg voor de Bredase SP om een thema-avond onderwijs te organiseren voor alle geïnteresseerden. Er zijn sprekers, docenten en studenten aanwezig. Te gast zijn onder meer Peter van Schijndel, docent geschiedenis Mencia de Medoza lyceum, Eric Smaling, hoogleraar, schrijver en Eerste Kamerlid voor de SP en Lieke Smits, bestuurslid van ROOD.

Naar aanleiding van het thema “Wie wordt er nog wijs van het onderwijs?” zullen met Smaling de ontwikkelingen in het hoger onderwijs besproken worden. Zoals aan de boete voor “langstudeerders”, het afschaffen van de basisbeurs in de masterfase en het plan voor een sociaal leenstelsel. Met Lieke Smits en Peter van Schijndel wordt de staat van het voortgezet onderwijs besproken. Ook de 1040-urennorm en recente lerarenstakingen komen aan bod.

Natuurlijk is er volop gelegenheid om vragen te stellen en naar aanleiding van stellingen en beeldfragmenten aan de gasten en om met elkaar in discussie te gaan. De thema-avond is op woensdag 8 februari 2012 om 20.30 uur en is voor iedereen gratis toegankelijk. De locatie is gemeenschapshuis De Wegwijzer, Steendorpstraat 2, Breda. Inloop vanaf 20.15 uur, en we beginnen om 20.30 uur, verwachte afsluiting 22.00 uur.