Liever studenten dan containers

29 januari 2012

Liever studenten dan containers

De mensen in de Belcrumhaven zien liever de hotelboot voor studenten dan een containerhaven. Dat is een eerste conclussie die de SP trekt uit een rondje buurten in de buurt. Zaterdag middag gingen 7 SP-ers langs de deuren in de haven. Organisator van de actie Carola Bakx: "De bewoners zien er liever een haven zoals de Museumhaven in Leiden. Een mooi gebied om te wonen en recreeren. Dat past veel beter bij de ambitie die Breda heeft met het stationsgebied".

Containers Reden voor het buurten was dat er aan die kant van de Belcrum nogal wat speelt. Naast alle gedoe om het stationsgebied is er de mogelijke komst van een containerterminal en een hotelboot voor studenten. Als klein leed zijn er ook klachten over de kinderkopjes bij de Jumbo. “Redenen genoeg dus om eens te gaan buurten. De opgezette enquete was bijkans niet nodig. Het zat ze hoog, de mensen vertelden het allemaal zo wel.”

Buurten in de Belcrum

Naast alles wat we al vermoeden blijkt ook dat de regels voor boten in de haven niet ideaal zijn. Het is op papier nog altijd een bedrijfshaven. Dat knelt natuurlijk met de mensen die er hun woonboot hebben neergelegd. “Dat zal ook knellen rondom de studentenboot", zegt Bakx. “ Niet om de boot zelf maar of het rondom de boot ook goed geregeld gaat zijn. Daar moet onze fractie de wethouder maar eens op aanspreken”.

Vragenlijst Schippersdonk e.o.

1 Begin 2 Einde
Vul hieronder jouw klacht in over onderhoud of reparaties van jouw huurwoning van Alwel of omtrent communicatie met Alwel.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.