Zilveren Tomaat voor Johan Kwisthout

11 december 2011

Zilveren Tomaat voor Johan Kwisthout

Zondag ontving Afdelingsvoorzitter Johan Kwisthout de zilveren Tomaat uit handen van Emile Roemer. Johan was 18 jaar geleden een van de oprichters van de afdeling Breda. Zowel lokaal als landelijk was zijn inzet al die jaren onvoorwaardelijk en vol strijdlust. In alle denkbare functies en hoedanigheden vertegewoordigde Johan de SP. In 1996, werd de SP voor het eerst in de gemeenteraad gekozen. Johan werd toen het jongste Nederlandse Raadslid. "Die tomeloze inzet is niet onopgemerkt gebleven", zei Emile Roemer. " Johan is in hart en nieren een SP-er. Het is een eer zo'n toegewijd lid de zilveren Tomaat op te spelden".

Johan ontving de zilveren Tomaat op het feestje ter ere van het 18-jarig bestaan. Ruim 100 leden en sympathisanten kwamen naar het Breda's Museum om deze mijlpaal samen te vieren. Johan Kwisthout: Ik heb vandaag genoten van een drukke, gezellige en sfeervolle
18-jaar-SP receptie. Dank allemaal voor de zilveren tomaat die Emile me opspelde, ik zal 'm met trots dragen!"

Johan was 17 toen hij in 1993 zijn eerste acties voor de afdeling van de SP voerde. Het ging om een speeltuin in Geeren Zuid. De afdeling kende toen 20 leden. Inmiddels zijn dat er rond de 520. En de teller gaat nog steeds omhoog. Johan Kwisthout: " De afdeling staat er goed voor. Een goede sfeer en mensen willen voor en met elkaar strijden. Samen staan we sterk. Ik blijf natuurlijk betrokken maar geef het stokje graag door aan de volgende generatie jonge honden".

Jonge Johan