ROOD voert actie ondanks noodweer

30 december 2011

ROOD voert actie ondanks noodweer

Dat ROOD niet voor watjes is hebben de SP-jongeren donderdagavond wel bewezen. Ondanks onweer, kou en regen ging de actie voor het behoud van gratis fietsenstallingen gewoon door. Dit deden ze door “geld” uit te delen aan met name jongeren die hun fiets weg kwamen zetten. “Zeker voor jongeren tikt het steeds betalen voor je fiets stallen aardig aan.” Zegt woordvoerder Eva Brokx: “En als je wildgeparkeerde fiets wordt verwijderd of gestolen ben je als student helemaal beperkt in je bewegingsvrijheid!”

Eva deelt de flyer uit

Collegepartijen VVD, CDA, D66 en GroenLinks willen dat mensen vanaf het nieuwe jaar gaan betalen voor het stallen van de fiets. Ondertussen blijven de parkeertarieven de laagste uit de regio. “Zeker D66 en GroenLinks zouden zich moeten schamen!” Volgens Brokx: “Landelijk hebben deze partijen de mond vol van gratis parkeren bij stations maar hier lokaal voeren ze juist betaald fietsparkeren in… Onvoorstelbaar!” Volgens ROOD is het zo dat als je meer mensen uit de auto en op de fiets wilt krijgen, je de fietsenstallingen niet betaald moet maken.

Ook Niels helpt een handje mee Nu nog wel...