zakkenvullers in Bredase subsidieland worden aangepakt

5 november 2011

zakkenvullers in Bredase subsidieland worden aangepakt

De SP kreeg donderdagavond unanieme steun voor een voorstel om de zakkenvullers aan banden te leggen. De gemeente zou nooit meer subsidie moeten verstrekken aan een organisatie waarvan de top zich verrijkt met exorbitante salarissen en bonussen. "Wat de SP betreft had het salaris van de burgemeester Van der Velden de maat mogen zijn", zegt fractievoorzitter Van Lunteren: " Er was steun voor een premiersnorm. We zien dat als een mooi begin. Er komt nu in ieder geval een plafond dat altijd nog naar beneden bijgesteld kan worden".

Bij behandeling van de voorjaarsnota in 2012 moet wethouder Bergkamp een voorstel doen voor zo'n premiersnorm. Dat moet niet zo moeilijk zijn. Het gebeurt in veel andere steden ook al. Premier Rutte verdient zo'n €140.000,- per jaar bruto, net zoals zijn ministers. Daarnaast krijg hij nog wat extraatjes en onkostenvergoedingen, bij elkaar circa €180.000,- per jaar. Van Lunteren: " Dat is voor een gesubsidieerde instelling nog altijd een zeer riant inkomen".

Salarissen ministers