Grootste protestkoor in geschiedenis Breda?

4 juli 2011

Grootste protestkoor in geschiedenis Breda?

Actiecomité “Red ons buurthuis” gaat voor het grootste protestkoor uit de geschiedenis van Breda. Iedereen is daarom van harte uitgenodigd om op 7 juli 2011 om 16:20 uur bij het stadhuis mee te zingen. Het koor protesteert dan tegen de plannen om 16 van de 32 buurthuizen te sluiten. De actie duurt tot aan het begin van de raadsvergadering om ca 16.45 uur.

Die avond vergadert de Gemeenteraad over de Voorjaarsnota. Daarin staan onder andere de bezuinigingsplannen van de gemeente. Zo wil het college van burgemeester en wethouders 1,5 miljoen besparen op haar vastgoed en accommodaties door buurthuizen te sluiten. Wij zijn hier faliekant tegen. Dat kost onze maatschappij op termijn meer dan dat het oplevert. “Een buurthuis is als een huiskamer in de buurt waar mensen elkaar ontmoeten, waar culturen kennis maken, waar jong en oud een plek kunnen vinden”, zegt actiecoördinator Rinus Filius: “Haal je dat weg, dan sla je een gat in de sociale samenhang van de buurt”.

Speciaal voor deze gelegenheid is een protestlied, op de melodie van :" Het leven is goed", voorzien van een passende tekst .Van het koor zal een audiovisuele registratie gemaakt worden die als clip in de zomermaanden op youtube.com wordt ingezet in het vervolg van het protest, tegen de bezuinigingsplannen van de gemeente.

U bent dus van harte uitgenodigd. Ook als u niet kunt zingen!

Red ons Buurthuis