BINGO !!!

25 mei 2011

BINGO !!!

Woensdagavond 25 mei om 18.30 precies startte in de publiekshal van het Stadskantoor een Bingo. Ruim 30 vaste bezoekers van de buurthuizen in de Geeren en sympathisanten protesteren hiermee tegen de plannen om 16 van de 32 buurthuizen te sluiten. Volgens Burgemeester en Wethouders kan een Bingo overal gespeeld worden en is daar geen buurthuis voor nodig. Daar denken ze in Geeren-Noord en Geeren-Zuid wel anders over. "Hartstikke goede actie", zegt SP fractievoorzitter Van Lunteren."Zo laten ze duidelijk horen dat buurthuizen belangrijk voor ze zijn en dat het college het gat in de begroting beter ergens anders mee kan dichten".

Actie in het stadskantoor

De Bingo vloeit voort uit de bijeenkomsten die de SP-vrijwilligers in de buurthuizen organiseren om mensen te vertellen wat er op het spel staat. Het is dan aan de bezoekers van de buurthuizen om in actie te komen. "Het moet vooral een actie van de mensen zijn. De SP helpt hooguit een handje op weg", zegt Van Lunteren."Van wat ik nu gehoord heb verwacht ik dat er nog wel meer ludieke acties zullen volgen komende tijd, ook uit andere buurthuizen".

Actie in het stadskantoor
De voorzitter van Buurthuis Geeren-Noord legt uit waarom er in het Stadskantoor gebingood wordt

Actie in het stadskantoor

Wie heeft als eerste een volle kaart?

Actie in het stadskantoor
Buurtbewoners leggen uit aan de pers waarom ze tegen bezuinigingen op de buurthuizen zijn

Actie in het stadskantoor
SP fractievoorzitter Patrick van Lunteren is zichtbaar in zijn nopjes met de actie