De straat is van ons - en de aanplakborden ook!

5 februari 2011

De straat is van ons - en de aanplakborden ook!

Al enige weken staan de aanplakborden voor de Provinciale Statenverkiezingen gereed in Breda. Sinds deze verkiezingen mag er gelukkig weer door partijen zelf geplakt worden. De borden stonden al een tijdje leeg (of gevuld met commerciële reclame), reden voor de SP om bij de campagnestart vorige week Breda eens op te frissen en alvast voor een mooie achtergrond te zorgen. Uiteraard tijdelijk, want iedere partij moet natuurlijk de ruimte krijgen om de eigen posters op te plakken. Voor de VVD echter reden om moord en brand te schreeuwen.

VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhof verweet de SP onder andere niet meer te weten wat 'eerlijk delen' was. Tja. Volgens ons houdt 'eerlijk delen' onder andere in dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen, niet zoals in Breda dat de minima gekort worden op hun langdurigheidstoeslag, terwijl een OZB-verhoging voor de allerduurste huizen tegengehouden wordt. Dijkhof was zelfs een heus publiciteitsoffensief gestart door samen met Statenlid Marijke Tsoutsanis een van de borden met behang te overplakken. Hoewel hij in de krant liet optekenen "we laten één poster van de SP netjes hangen" bleek het tegendeel waar: alle SP-posters waren weggeplakt. Dat laten we natuurlijk als SP niet over onze kant gaan en dezelfde dag nog is het bord weer in de oude staat hersteld. Waarbij we de reeds geplakte posters van CDA en PvdA uiteraard netjes lieten hangen.

De VVD is gewaarschuwd: als het gaat om campagne voeren is een strijd met de SP bij voorbaat een verloren strijd. Het gaat écht ergens om op 2 maart: de vraag of Nederland weer een beetje socialer wordt of dat het rechtse kabinet van VVD, PVV en CDA ook in de Eerste Kamer een meerderheid krijgt. Als het aan de SP ligt het eerste. Daar willen we best een keertje extra voor gaan plakken!