Protest!

30 januari 2011

Protest!

De SP trapte zondagochtend in Breda de verkiezingscampagne af met het plakken van de eerste verkiezingsposters. De verkiezingsborden door heel Breda zijn beplakt met het woord PROTEST! Fractievoorzitter Patrick van Lunteren: “De verkiezingscampagne wordt wat de SP betreft een protest tegen de rechtse afbraakpolitiek van VVD en CDA”.

Patrick van Lunteren plakt eerste poster

Het zijn dan wel verkiezingen voor de Provinciale Staten, maar de gekozen Statenleden kiezen vervolgens weer de Eerste Kamer. Rutte ziet 2 maart als een eerste echte test voor zijn kabinet. De Statenverkiezingen worden wat de SP betreft geen test, maar pro-test tegen regering. Van Lunteren: “Op 2 maart kunnen we in het stemhokje kiezen tussen a-sociaal rechts of menselijk en sociaal links, zowel in Brabant als in Den Haag”.

SP-leden in Breda zijn daarom komende maand elke zaterdag te vinden zijn in de dorpen en wijken van Breda. Tussendoor zullen spontane acties de Protest-campagne nog meer kleur geven. Zoals afgelopen vrijdag, ’s ochtends in alle vroegte bij station NS. Daar deelden enthousiastelingen al de speciale verkiezingseditie van de ZO-krant uit.

Wilt u ook meedoen of een mooie protest-poster voor uw raam mail dan naar actie@spbreda.nl.

De SP plakploeg

Lijsttrekker Eerste Kamer Tiny Kox over het protest tegen de regering