Armoede werkt niet!

27 november 2010

Armoede werkt niet!

Dat scandeerden 2000 mensen in de Brabanthallen in Den Bosch. Onder wie ruim 60 mensen uit Breda. De SP-afdeling in Breda heeft samen met de directie van de BSW een volle bus geregeld. De actie in Den Bosch is gericht tegen de plannen van het Kabinet Rutte om te bezuinigen op de Sociale Werkvoorziening in Nederland. De sfeer zat er bij het instappen van de bus al direct goed in. Er werd volop gezongen en gediscussieerd en dat is de hele dag zo door gegaan. SP-raadslid Joyce van der Sanden: "Erg goed dat de mensen zo strijdbaar en solidair met elkaar zijn. Het zal voor dit rechtse kabinet nog een zware dobber worden die bezuinigingen te kunnen rechtvaardigen".

De zaal in de Brabanthallen was al snel te klein voor de toegestroomde massa en dan is het is nog maar het topje van het verzet. Van links tot rechts zijn Nederlandse kiezers tegen de plannen van VVD, PVV en CDA om te bezuinigen op mensen met uitkeringen en arbeidsbeperkingen. 77% van de Nederlanders is tegen het voorstel om banen te schrappen in de sociale werkplaatsen. 73% is tegen het bezuinigen op mensen met een arbeidsbeperking en 68% geeft aan dat werken onder het minimumloon ongewenst is. Van der Sanden: "Landelijk is er brede steun voor de actie. Ik hoop dat zich dit ook doorvertaalt in de Bredase Raad. Dat we ons er in Breda raadsbreed hard voor gaan maken om de Bredase Sociale Werkvoorziening overeind te houden".

Zie het artikel op BredaVandaag.nl