SP uit onderhandelingen gezet

8 maart 2010

SP uit onderhandelingen gezet

De SP Breda komt maandagavond teleurgesteld uit de bespreking met de informateur en Bredase politieke partijen. De SP was positief het gesprek ingegaan. Gezien de bezuinigingen die ons de komende tijd te wachten staan wilde de SP graag aan het college deelnemen. Op deze manier zouden de bezuinigingen zo min mogelijk terecht komen bij de gewone Bredanaars. Er zou wat ons betreft niet worden gekort op zaken als armoedebeleid, thuiszorg, bibliotheek en de Bredapas. Tot grote teleurstelling wordt de SP niet in de gelegenheid gesteld aan de college-onderhandelingen deel te nemen. ‘Zonder inhoudelijke argumenten zijn we direct buiten spel gezet door de andere partijen’, zegt fractievoorzitter Van Lunteren. ‘ Op mijn vraag die keuze nader te duiden bleef het oorverdovend stil’.

VVD gaat nu met zelfbenoemd winnaars Groenlinks en D66 bepalen met welke partij zij in zee gaan om een coalitie te vormen. Dat wordt dan PvdA of CDA. De SP zal vanuit de oppositie keihard strijd voeren om Breda sociaal en menselijk te maken.