SP Breda start jaar van de waarheid

10 januari 2010

SP Breda start jaar van de waarheid

Het was gezellig bij de nieuwjaarsreceptie van de SP-fractie, op zondag 10 januari. Zo’n veertig leden hadden de sneeuw getrotseerd en hieven in café Het Hijgend Hert het glas op het komende jaar. Maar naast gezelligheid was ook de spanning voelbaar: wat zal 2010, met de gemeenteraadsverkiezingen in maart, ons brengen?

Fractievoorzitter Frank Vergroesen keek terug op een aantal speerpunten van de fractie in het afgelopen jaar en gaf aan dat het raadswerk soms een zaak van de lange adem was. Zo kregen de bewoners van de Klarenberg in de Haagse Beemden in oktober, ruim vijf jaar na de start van hun actie, eindelijk een geluidswal die de straat veiliger en leefbaarder moet maken. Een actie waar de SP zich van begin af aan mee heeft bemoeid en de bewoners heeft ondersteund. Dat belooft wat voor andere groepen bewoners, zoals de bewoners van de Zaart van wie de flats op de nominatie voor sloop staan en de bewoners van de flats aan de Bernard de Wildestraat waarbij de aankomende sloop de woningbouwcorporatie maar heeft doen besluiten om helemaal niets meer aan de flats te doen, en ook geen kapotte lift meer te repareren of buitendeuren te herstellen.

SP-lijsttrekker Joyce van der Sanden ging in haar toespraak in op de komende gemeenteraadsverkiezingen en lichtte alvast een puntje van de sluier op voor de komende campagne. De slogan van de SP is GEWOON DOEN en dat wordt bij de campagnestart op zaterdag 6 februari al meteen in praktijk gebracht. De SP gaat dan namelijk zelf een gratis park-and-pendel dienst organiseren tussen het parkeerterrein bij het NAC-stadion en de Haven om aan te geven dat een dergelijk initiatief broodnodig is om de binnenstad lucht te geven tijdens zaterdagen en koopzondagen. Er wordt al sinds de jaren ‘90 van de vorige eeuw gesproken over parkeren buiten de binnenstad en gratis pendelbusjes naar het centrum, maar de SP vat nu de koe bij de hoorns en gaat het zelf gewoon doen.

Tijdens onze campagne gaan we vooral de mensen opzoeken. We staan met folders, posters en programma’s bij de winkelcentra in de Haagse Beemden, Tuinzigt, Brabantplein, Moerwijk en de binnenstad, organiseren een tour rond de dorpen, gaan huis aan huis folders afgeven in de Haagse Beemden en in Wisselaar, staan bij het station en zijn natuurlijk ook bij alle lijsttrekkersdebatten. We verspreiden bijna 100.000 folders in Breda (gewone folders, tomaatflyers en laatste dag-kaartjes) en 1500 posters. 2010 wordt het jaar van de waarheid voor de SP! Meld u daarom nu aan als vrijwilliger en maak meteen uw collega, kennis of familie lid van de beste partij van Breda!