Buurten in Tuinzigt

28 maart 2009

Buurten in Tuinzigt

Samen met SP Tweede Kamerlid Hugo Polderman en een groep Zweedse raadsleden van de Vänsterpartiet ging de SP Breda op zaterdag 28 maart 'buurten' in Tuinzigt om met mensen uit de Dijklaan en omgeving te praten over hun buurt en in het bijzonder de verkeerssituatie sinds de herinrichting van de Dijklaan. Bij de SP waren klachten binnengekomen hierover: een goede gelegenheid om in de buurt te gaan kijken en huis aan huis te informeren wat de mensen er van vonden. De Zweedse raadsleden waren te gast in Breda en wilden graag kennismaken met de activiteiten van de SP. Buurten in de buurt (of Diskussionen i närheten in een vrije Zweedse vertaling) leek ons een prima kennismaking met ons werk. Onze collega's waren niet gewend om zo direct contact te hebben in de buurt, maar zijn wel enthousiast gemaakt!

SP'ers en Zweedse collega's
Frank, Maurice, en Patrick uit Breda, Kamerlid Hugo uit Roosendaal, en zeven collega's uit Zweden

SP'ers aan het buurten in Tuinzigt

Veel mensen in de Dijklaan waren ontevreden over de resultaten van de herinrichting. De straat is een stuk smaller geworden, de bus kan er nauwelijks nog langs als men zoals het hoort in de parkeervakken parkeert (en men krijgt een boete als je deels op de stoep staat), er zijn te weinig parkeerplaatsen en de stukjes gras in de middenberm worden of als hondenuitlaatplaats, of als extra parkeerterrein gebruikt. Er wordt nog steeds te hard gereden, met name in de bochten. Ook in de Beekstraat was veel overlast van het verkeer: de straat wordt veel gebruikt als sluiproute richting woonboulevard en is onoverzichtelijk door de aan weerszijden geparkeerde auto's. Los van de verkeersproblemen waren de buurtbewoners over het algemeen best wel tevreden met hun buurt. De SP gaat de problemen inventariseren en in de gemeenteraad aan de orde stellen.

Patrick en een Zweedse collega in discussie aan de deur