Vier zetels voor Water Natuurlijk

30 november 2008

Vier zetels voor Water Natuurlijk

Water Natuurlijk, de lijst van milieu- en waterrecreatieorganisaties bij de waterschapsverkiezingen, heeft bij deze verkiezingen vier van de eenentwintig zetels behaald. De SP heeft niet deelgenomen aan deze verkiezingen; volgens ons kunnen de taken van het waterschap het beste bij de provincie ondergebracht worden. Wel hebben we onze lokale achterban geadviseerd om op de lijst van Water Natuurlijk te stemmen. Al in 2007 waren er in Breda gesprekken tussen GroenLinks, SP, en een aantal milieuorganisaties om te komen tot een brede progressieve en groene lijst die mens en milieu hoog in het vaandel had staan. Het landelijke initiatief Water Natuurlijk is weliswaar politiek onafhankelijk, maar de standpunten en doelstellingen komen voor een belangrijk deel overeen met de ideeën die de SP in 2007 hierover had.

De definitieve uitslag wordt op 2 december bekend gemaakt. Uit de lijst van verkozen kandidaten op de website van het waterschap is al wel de volgende zetelverdeling op te maken:

• Water Natuurlijk 4
  • CDA 4