SP steunt krakers woningen Vaartbossen

5 december 2007

SP steunt krakers woningen Vaartbossen

Op 5 december heeft de Kraakgroep Breda met ondersteuning van ROOD Breda de al jaren leegstaande bovenwoningen aan de Vaartbossen in Breda opnieuw gekraakt. Sinterklaas en Zwarte Piet deelden symbolisch op pakjesdag de woonruimte uit aan de krakers, die de woningen eind mei verlaten hebben omdat Wonen Breburg de woningen wilde renoveren en opnieuw verhuren via het normale woning-toewijzingssysteem. Inmiddels zijn we een half jaar verder en de woningbouwcorporatie heeft nog niets aan de woningen gedaan, laat staan dat ze te huur zijn aangeboden aan woningzoekenden op de wachtlijst. De SP-fractie stelde hier direct vragen over aan het college van Burgemeester en Wethouders.

De partij vindt het een schande dat Wonen Breburg bij de huidige woningnood, met wachtlijsten van minimaal vier jaar, deze woningen onttrekt aan de voorraad en bewust niet verhuurt. De SP wil van het college weten of zij op de hoogte zijn van de reden van ontruiming in mei 2007 (onderhoud en verhuring aan woningzoekenden), en of zij in overleg wil treden met Wonen Breburg om ervoor te zorgen dat de woningen snel opgeknapt worden en te huur worden aangeboden.

Zie ook het verslag van ROOD Breda over deze actie!