Uniek Grafisch Museum

21 juni 2006

Uniek Grafisch Museum

"Het museum voor Grafische Vormgeving is uniek in Nederland!" CDA-wethouder André Adank liet niet na om duidelijk te maken dat Breda een raspaardje had binnen gehaald. Het kost wa, maor dan 'edde ok wa! om het op zijn Bredaas te zeggen. Maar toen kwamen we, op de parkeerplaats vlak bij de Beyerd, het volgende tegen.

Mobiel Grafisch Museum Detail tekst

Nu gebiedt de eerlijkheid ons te zeggen dat een Grafisch Museum over het drukproces gaat, en het museum voor Grafische Vormgeving over posters en dergelijke, maar het idee is hetzelfde. Oud-raadslid Dick Meeusen liet niet na om te benadrukken dat de onderwerpen van het museum - reclameuitingen en andere aspecten van grafisch vormgeven - vooral bedoeld waren om het publiek op straat aan te spreken, en daarom ook 'op straat' tentoongespreid zouden moeten worden, in een soort wisseltentoonstelling in plaats van iedere keer diezelfde irritante reclame. Dat kost lang zo veel niet en veel meer mensen hebben er plezier van dan nu in het elitaire rijksmuseum.