Een studentenwoning bij je opleiding, Bredase SP regelt het

8 december 2022

Een studentenwoning bij je opleiding, Bredase SP regelt het

Foto: Avans

Succes dankzij de Bredase SP. Want vorig jaar werd de motie 'Wonen op de campus' van deze partij unaniem aangenomen en wat blijkt, zowel Avans als BUas (voorheen NHTV) hebben plannen om studentenwoningen te bouwen. Avans loopt daarbij wel tegen gemeentelijke parkeernormen aan viel te lezen in de krant. Aanleiding voor de Bredase SP om vragen aan College te stellen.

Op donderdag 1 december stelde SP-raadslid Michel Verschuren deze vragen aan het College. Dat deed hij ook namens D66 en Breda Beslist. Wethouder Bakker kon nog niet veel zeggen over de plannen van Avans, maar liet wel weten volledig in de meewerkstand te zitten. Opnieuw een bevestiging dat Breda serieus werk maakt van studentenwoningen op de campus (het schoolterrein). "Het zou mooi zijn als we in 2024 de eerste studenten een sleutel kunnen overhandigen op het terrein van BUas en Avans. De SP zal die studenten zeker een feestelijke taart brengen." belooft Verschuren.

De woningnood is hoog in Breda en vorig jaar moesten er nog buitenlandse studenten teleurgesteld terugkeren naar huis, omdat er geen woning was. Door te bouwen op het schoolterrein blijft er op andere plekken ruimte over voor sociale en middeldure woningen voor een brede doelgroep. "Samen voor Breda, ons verkiezingsprogramma heeft iedereen een betaalbare woning. Deze plannen helpen daar sterk aan mee." Sluit Verschuren af.

Motie Wonen op de campus 21-10-2021