SP stelt vragen over Thematafels

12 januari 2021

SP stelt vragen over Thematafels

De SP Breda heeft schriftelijke vragen gesteld over de subsidieverdeling via de Thematafels. Aanleiding is dat deelnemers deze week hebben gehoord of hun aanvraag is goedgekeurd, en dat het beeld lijkt dat kleine initiatieven die met vrijwilligers en/of ervaringsdeskundigen werken weer buiten de boot vallen. Fractievoorzitter Inge Verdaasdonk: “Subsidie aanvragen via een Thematafel is in Breda een schrijfwedstrijd voor gevorderden geworden, terwijl de raad in het nieuwe beleid heeft gezegd dat niet alleen de grote partijen aan bod mogen komen.”

Dit nieuwe beleidsstuk is er gekomen nadat de rechter een streep haalde door het oude kader waarbij partijen zelf onderling het subsidiegeld moesten verdelen, wat ertoe leidde dat de grote instanties elkaar het geld toeschoven. Verdaasdonk: “Het is pijnlijk dat zelfs na de rechterlijke uitspraak én de wens van de raad alsnog kleine initiatieven aan het kortste eind trekken, dat kan echt niet!”