SP Breda wil weten of voorzitter veiligheidsregio Weterings nog houdbaar is

25 september 2020

SP Breda wil weten of voorzitter veiligheidsregio Weterings nog houdbaar is

Foto: Mea Fotografie

De SP Breda heeft in raadsvragen aan burgemeester Depla gevraagd of de positie van de voorzitter van de veiligheidsregio, burgemeester Weterings van Tilburg, nog wel houdbaar is. Aanleiding daarvoor is de massale bijeenkomst van supporters op het Olympiaplein donderdagavond 24 september. Fractievoorzitter Inge Verdaasdonk: “Ik heb met afgrijzen gekeken naar de beelden waar honderden supporters opeengepakt stonden. Terwijl het aantal coronabesmettingen oploopt en Nederland afglijdt naar een tweede gold, leek het alsof ze in Tilburg nog nooit van het coronavirus hadden gehoord. Onbestaanbaar! Helemaal als je bedenkt dat deze persoon, die als voorzitter van de veiligheidsregio ook verantwoordelijk is voor coronamaatregelen in Breda, eerst stelt dat hij dit een goed plan vond om vervolgens de supporters de schuld te geven dat het uit de hand loopt. Waar was zijn regie?”

De SP maakt zich verder zorgen over het draagvlak voor de coronamaatregelen, zeker nu het ernaar uitziet dat deze binnenkort verscherpt gaan worden nu het coronavirus weer om zich heen grijpt. Daarnaast wil Verdaasdonk weten wat de burgemeester eraan gaat doen om te voorkomen dat Tilburgse bezoekers aan Breda voor extra risico zorgen: “Onze inwoners en ondernemers, die hard hun best doen om zich te houden aan de coronamaatregelen, mogen niet getroffen worden door Tilburgers die hier besmet op onze terrassen en in onze horeca komt zitten.”

In de bijlage de schriftelijke vragen.