Bewoners en SP boeken winst tegen scooteroverlast

18 juli 2020

Bewoners en SP boeken winst tegen scooteroverlast

Foto: Dirk Uijl

De acties die de SP samen met bewoners van de Middellaan en de Gasthuisstraat heeft opgezet tegen de overlast van scooters hebben hun eerste vruchten afgeworpen. In antwoord op vragen van SP raadslid Dirk Uijl heeft de wethouder beloofd om het voetgangersgebied in de twee straten aan te pakken. Zo zullen er officiële borden opgehangen worden, zal de op- en afrit van het voetgangersgebied aangepast worden en heeft de gemeente beloofd om meer te gaan handhaven. Uijl hierover: “Fijn dat de wethouder het probleem erkent en er ook echt wat aan wil doen. Wel vraag ik me af wat het handhaven zal gaan inhouden, we hebben al eerder gemerkt dat daar in de praktijk weinig van terecht komt.”

Samen met een paar bewoners zijn de omwonenden van de Middellaan en de Gasthuistraat op zaterdag 18 juli op de hoogte gebracht van deze successen. In de nieuwsbrief die is uitgedeeld wordt ook gehint op een nieuwe actie die binnenkort gaat plaatsvinden. Zodra duidelijk is wanneer die gaat plaatsvinden, zal de buurt uitgenodigd worden voor een klein feestje. Buurtbewoner en bestuurslid bij de SP Maartje Verheijen: “Dit is gewoon een hele leuke en sociale buurt, die goed opkomt voor zichzelf. Dat levert succes op, en succes moet je vieren!”