Bijzondere samenwerking De Blauwe Kamer en SP

1 mei 2020

Bijzondere samenwerking De Blauwe Kamer en SP

SP-raadslid Inge Verdaasdonk heeft donderdag een tas vol kaarten, stickers en enveloppen afgeleverd voor de bewoners van De Blauwe Kamer van Visio. Enige tijd geleden was in BN/DeStem te lezen dat zij hun werkzaamheden in het activiteitencentrum missen. Verdaasdonk: “Het personeel doet ondanks het wegvallen van activiteiten ontzettend haar best om de begeleiding zo goed mogelijk door te laten gaan. Met deze actie helpen we daarbij. Erg belangrijk, zeker nu ook familiebezoeken en logeermomenten in verband met het coronavirus niet toegestaan zijn.”

Hans, bewoner van de Blauwe Kamer, nam enthousiast de kaarten in ontvangst. De bewoners gaan de komende tijd alle kaarten van stickers voorzien en ze in enveloppen steken. Vrijwilligers van de SP gaan daarna de kaarten bij mensen in de bus doen die door de coronacrisis wel wat extra aandacht kunnen gebruiken. De actie wordt uiteindelijk afgerond met een welverdiend bedankje voor de bewoners van de Blauwe Kamer. Verdaasdonk: “Het is erg leuk om op deze manier met één actie meerdere mensen blij te maken en naar elkaar om te kijken.”