Pegatron laat werknemers in kou staan

19 februari 2016

Pegatron laat werknemers in kou staan

De directie van Pegatron weigerde vrijdag de oud-medewerkers, de vakbond FNV en SP Breda te woord te staan. Ondanks diverse pogingen contact met hen te krijgen, leggen zij geen enkele verantwoording af aan de tientallen (oud-)medewerkers die zich bij de poort hadden verzameld. Ook op de eisen duidelijkheid over de toekomst, uitzicht op een vaste aanstelling en fatsoenlijke arbeidsomstandigheden kwam geen enkele reactie. “Dit is illustratief voor de wijze waarop ze bij Pegatron omgaan met medewerkers”, zegt SP-fractievoorzitter Bas Maes. “Mensen werken onder slechte omstandigheden, worden van het ene op het andere moment op straat gezet en de directie kan niet eens het fatsoen opbrengen tekst en uitleg te komen geven. Wij staken de strijd niet totdat er door Pegatron gehoor wordt gegeven aan deze alleszins redelijke eisen!”

Foto's door Radim Mazanek

Vragenlijst Schippersdonk e.o.

1 Begin 2 Einde
Vul hieronder jouw klacht in over onderhoud of reparaties van jouw huurwoning van Alwel of omtrent communicatie met Alwel.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.