"In actie komen loont!"

4 februari 2015

"In actie komen loont!"

Bijna een jaar nadat de jongeren uit Geeren Zuid samen met SP Breda in actie kwamen, staan ze er dan toch echt: twee gloednieuwe stalen voetbalgoaltjes op het grasveld voor de flat aan de Jacob Romanstraat. Volgens fractiemedewerker Pieter Teurlings blijkt hieruit dat actievoeren helpt. “Als je echt iets wil bereiken, en dan geef je niet zomaar op. Deze jongeren zijn daar het voorbeeld van!” zegt Teurlings trots.

Toen de SP Breda vorig jaar maart in gesprek kwam met de kinderen, stonden er op het trapveldje een paar houten palen die de goals voor moesten stellen. Dat kon zo niet langer vond Teurlings: “Deze kinderen voetballen hier elke dag, dan moeten hier ook gewoon fatsoenlijke goals staan!” De jongeren zijn in gesprek geraakt met de organisatie WijkAvontuur van de Gemeente Breda. In ruil voor wat vrijwilligerswerk konden de jongeren rekenen op deze goals.

Daarnaast zal in het voorjaar ook het gras opnieuw ingezaaid worden en komt er een haag rondom het veld te staan. “Daarmee wordt het een echt voetbalveldje voor en door de kinderen,” aldus Teurlings. “Maar voor het zover is, worden de goals al volop getest. Het lijkt erop alsof ze ruimschoots goedgekeurd zijn door de kinderen!”

Foto door Pieter Teurlings