Hoe we het voor elkaar een beetje beter maken

15 maart 2014

Hoe we het voor elkaar een beetje beter maken

SP-Tweede Kamerlid Sadet Karabulut trapte vanmiddag in Geeren-Zuid een grote buurtenquete af. Dat deed zij op een zelfgemaakt voetbalveld aan de Jacob Romantraat. De jongens willen al heel lang een eigen veldje om te voetballen zonder hondenpoep, vertelden Ayman en Mahmut. “Heel goed dat jullie niet langer wachten maar het nu gewoon zelf maken”, prijst Sadet Karabulut de jongens. “Dat is precies hoe wij dat als SP ook aanpakken, gewoon doen. Wij gaan komende weken en maanden hier de wijk in om van iedereen te horen hoe we het in de buurt voor iedereen een beetje beter kunnen maken”.

Het werd nog een spannende pot.

Pieter en Jamal hielpen de jongens het veldje te bouwen.

De Buurt aan het woord!

In de ochtend was Sadet ook op bezoek bij Streetwise Breda . Tijdens een ‘daklozen’-stadswandeling vertelde initiatiefnemer Willfranc en zijn collega Charlotte hoe zij, ondanks alle bureaucratie en onbegrip bij de gemeente met succes het leven van de daklozen en mensen die buiten de boot dreigen te vallen een beetje beter maken. “ Fantastisch dat mensen zo ook echt geholpen worden aan werk, een huis, een toekomst”, zegt Karabulut: “ Ik hoop echt dat dit initiatief helpt om ook het beleid van de gemeente een stukje menswaardiger te maken, want dat is zo te horen hard nodig”.

Voor de lunch schoof Sadet samen met zo’n 25 SP-vrijwilligers aan in bejaardentehuis aan de Baliendijk. Daar zorgde Karima Benabbou samen met andere moeders voor een feestje. Dat doen ze elke maand een paar keer met heerlijke wereldgerechten. “ Het is gewoon fijn om ook iets voor die oudere mensen te doen”, zegt Benabbou: “ We helpen ook op school en in de bibliotheek en op nog veel meer plekken in de wijk. Als buurthuis Doornbos weer open ging zouden we nog veel meer kunnen doen”.