Neem gevoel van onveiligheid weg

19 november 2013

Neem gevoel van onveiligheid weg

Neem het gevoel van onveiligheid weg aan de Hoge Steenweg. Deze oproep doet de SP aan de burgemeester. Al jaren gaan de bewoners van de Hoge Steenweg gebukt onder de verloedering van hun straat. Er wordt te hard gereden, graffiti maakt de buurt lelijk en onaangenaam. Ook de toenemende straathandel in drugs op het aangrenzende braakliggende industrieterrein brengt veel extra criminaliteit in de buurt. "Het zou goed zijn als de politie en wijkmanager hier prioriteit aan geven" zegt Dirk Uyl namens de fractie. "De buurt heeft zelf al plannen zat om de straat veiliger te maken, help ze bij het uitvoeren daarvan".

Ook heeft de buurt ideeën over het gebruik van het braakliggende industrieterrein. "Voorlopig ligt de hele boel daar plat en zijn er geen nieuwe bedrijven die zich er willen vestigen" zegt Uyl. "Met een leeflaag over de vervuilde bodem is er een fijne ontmoetingsplek van te maken. Niet voor de drugsdealers en criminelen maar voor de buurtbewoners zelf."

De bewoners komen niet graag als klagers over. Ze zijn daarom erg terughoudend om publiciteit en de politiek te zoeken. Uyl: "Dan is het maar goed dat de SP regelmatig de wijken in trekt. Al buurtend in de buurten komen we ze vanzelf tegen en kunnen we ze een handje helpen".