25 september 2023

Nog geen oplossing leerlingenvervoer

Op donderdag 21-9 ondervroeg de Bredase SP wethouder Van Drunen over de problemen bij het leerlingenvervoer. De wrange conclusie is dat er geen oplossing is op de korte termijn, hoewel er volgens het college keihard wordt gewerkt op het Stadskantoor. "Het is één grote bak ellende" vertelde SP-raadslid Michel Verschuren en hij kon dat onderbouwen met de verhalen van de mensen in het rapport naar aanleiding van het meldpunt. Op de publieke tribune zaten op dat moment een groot aantal ouders die een aantal keer stevig moesten zuchten en na het vragenhalfuur weggingen zonder oplossing.

5 september 2023

SP opent Meldpunt Leerlingenvervoer

De Bredase SP opent via haar site een ‘meldpunt Leerlingenvervoer’. Via social media, telefoon en e-mail krijgt de SP-fractie veel verhalen onder ogen waarin de organisatie van het vervoer misgaat, met schrijnende gevolgen.

2 februari 2022

Luchtkwaliteit op meer dan 50 Bredase scholen moet verbeterd worden

Foto: onbekend

Op meer dan 52 Bredase scholen moet de luchtkwaliteit verbeterd worden. Dat blijkt uit door de SP-gestelde vragen omtrent de luchtkwaliteit op de Bredase scholen. Voor augustus 2024 wordt dit op totaal 17 scholen afgerond zijn, voor de overige scholen wordt verwezen naar subsidies van schoolbesturen, rijk en gemeente.

12 januari 2022

Ventilatie op Bredase scholen op orde?

De scholen in het basis- en voorgezet onderwijs werden op 10 januari heropend voor fysieke lessen. In de media is er veel aandacht voor ventilatie op scholen; o.a. door commissie Platform Perspectief Jongeren en de vakbonden. Om de scholen veilig te openen tijdens deze coronapandemie is het nodig dat de ventilatie goed op orde is. Dat stelt strenge eisen aan schoolgebouwen en het openzetten van ramen in de winter om voldoende ventilatie te borgen is niet toelaatbaar. Reeds in 2020 stelde Breda Beslist een reeks vragen over ventilatie en de Bredase SP stelt nu vervolgvragen.

23 november 2019

ROOD Breda in de weer voor compensatie schuldenstelsel

ROOD Breda is de afgelopen weken druk bezig geweest met een campagne voor een compensatie van het leenstelsel voor de generatie studenten die als proefkonijn dit stelsel mochten uitproberen. Van flyeren op de campus van Avans tot langs de deuren gaan van studentenhuizen: de landelijke campagne loopt ook zeker door in Breda! Dit alles eindigde in een eerste thema-bijeenkomst in café Publieke Werken, waar we het hebben gehad over hoe we de campagne nog verder uit kunnen breiden, na het grote succes van de landelijke petitie. ROOD Breda is er in ieder geval nog niet klaar mee, en gaat snel weer de straat op om beetje bij beetje een oh zo belangrijke verandering af te dwingen. Binnenkort meer dus!

14 oktober 2019

ROOD Breda: Compensatie voor de schuldengeneratie!

Het experiment is mislukt, het leenstelsel voor studenten werkt niet. Donderdag 10 oktober deelde ROOD Breda een petitie voor de compensatie van de schuldengeneratie uit bij Avans Hogeschool. Met groot succes, binnen een uur tijd hebben tientallen studenten het ondertekent. Het doel van de petitie is om compensatie te regelen voor de generatie die onder het leenstelsel hebben geleend, aangezien nu bijna alle landelijke partijen zich tegen dit schuldenstelsel hebben gekeerd. Een idee waar de meeste studenten positief op reageerden en als ze niet snel de bus moesten halen, namen ze bijna allemaal de tijd om de petitie te ondertekenen. Teken hier ook de petitie.